Πολλοί γονείς βρίσκονται μπροστά στο δίλημμα να φέρουν δασκάλα στο σπίτι (συχνά μη διαπιστευμένη και χωρίς συνεχής αξιολόγηση) ή να εντάξουν το παιδί τους σε ένα Πιστοποιημένο Κέντρο Ξένων Γλωσσών από φορείς όπως ΕΟΠΠΕΠ, QLS, EQUALS κλπ.

Πολλές φορές προβληματίζονται από τις δελεαστικές συστάσεις άλλων γονέων για ιδιαίτερα μαθήματα που υπόσχονται ευκολία, άνεση και πολύ χαμηλά δίδακτρα. Η ζυγαριά, βέβαια, κλείνει σαφώς προς τα οργανωμένα Κ.Ξ.Γ καθώς τα οφέλη είναι πολλά.

Πριν αναλύσουμε τα οφέλη θα πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς τι σημαίνει εκμάθηση των ξένων γλωσσών και ποιες είναι οι προοπτικές των παιδιών μας στη νέα εποχή.

Μέχρι πρότινος το ζητούμενο ήταν να μάθει το παιδί να διαβάζει, να γράφει και να μιλά σε μια ξένη γλώσσα αποκτώντας και ένα πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Για τα παιδιά του 21 ου αι. όμως αυτό δεν είναι αρκετό. Η νέα εποχή επιβάλλει την αξιοποίηση της ξένης γλώσσας σε πολλαπλά πεδία χρησιμοποιώντας την ως διαβατήριο για να εφευρίσκει, να καινοτομεί και να παράγει όπως για παράδειγμα να :

  • Συμβουλεύεται το διαδίκτυο και τις παγκόσμιες βιβλιοθήκες
  • Eπικοινωνεί με ειδικούς σε άλλες χώρες
  • Aξιοποιεί ειδικό λογισμικό
  • Xρησιμοποιεί τεχνολογίες αιχμής
Τα παιδιά της νέα εποχής, με λίγα λόγια, έχουν δικαίωμα στην Ενεργή Μάθηση.

Η Ενεργή Μάθηση στην πράξη χαρακτηρίζεται από την:

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΤΗΤΑ : Δεν νοείται ενεργός μάθηση εκτός ομαδικού πλαισίου. Η ομάδα θα αποτελεί το διαρκές κοινωνικό πλαίσιο στην ενήλικη ζωή του παιδιού και είναι σημαντικό να του δίνεται η δυνατότητα να συνεργάζεται, να εκφράζεται και να αποκτά δεξιότητες διαχείρισης του εαυτού του. Μόνο σε μια οργανωμένη τάξη ,οι μαθητές έχουν την ευκαιρία να ανταλλάσουν ιδέες, χρησιμοποιώντας την ξένη γλώσσα ως εργαλείο και να εφευρίσκουν τρόπους συμφωνίας, διαφωνίας, πειθούς και επιρροής που είναι τόσο αναγκαία για τη μελλοντική τους ζωή.

ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΤΗΤΑ : Κάποτε το παιδί έπρεπε να απομνημονεύει κανόνες γραμματικής και να συμπληρώνει τυπικές ασκήσεις. Σήμερα διδάσκεται την ξένη γλώσσα μέσα από τη συμμετοχή του σε διάφορα επικοινωνιακά σχήματα όπως pair and group work, αναλαμβάνοντας την πρόκληση να δημιουργήσει μέσα από τη δική του συμμετοχή σε projects και εκδηλώσεις τις ομάδας του.

ΠΟΛΛΑΠΛΑ ΕΡΕΘΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ : Αυτό που λείπει από τα ιδιαίτερα μαθήματα είναι τα ερεθίσματα που οδηγούν σε ανοιχτούς ορίζοντες μέσα από θεατρικά, ομαδικές κατασκευές, δραστηριότητες και παρουσιάσεις των έργων τους μπροστά σε κοινό.

ΚΑΙΝΟΤΟΜΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ : Σήμερα ένα σύγχρονο οργανωμένο κέντρο ξένων γλωσσών προσφέρει την εμπειρία μιας διεθνούς τάξης μέσω on- line συνδέσεων με άλλα σχολεία του εξωτερικού αλλά και εκπαιδευτικών ταξιδιών στο εξωτερικό.

ΣΥΝΕΧΗΣ ΚΑΙ ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΕΠΙΒΛΕΨΗ Δεν αρκεί να έχει κάποιος απλώς ένα πτυχίο για να διδάξει τα παιδιά του 21 ου αι. Χρειάζεται εξειδίκευση, συνεχής επιμόρφωση και πάνω απ’ όλα όραμα και ‘ψυχή’. Δεν νοείται διδασκαλία το να βάζεις το παιδί να μαθαίνει παπαγαλία τα ανώμαλα ρήματα ή απλώς να του διορθώνεις τα ορθογραφικά λάθη. Η σύγχρονη προηγμένη διδασκαλία επιβάλει να ανοίγει τους ορίζοντες του μαθητή και να φέρνει στην επιφάνεια τις δυνατότητές του.

Συνοψίζοντας, οι μαθητές ‘μαζί’ :
  • Συμμετέχουν ενεργά στη δημιουργική μάθηση με την ανταλλαγή απόψεων, ιδεών και εμπειριών με τους συμμαθητές τους.
  • Αποκτούν περισσότερα κίνητρα.
  • Ευχαριστιούνται τη συμμετοχή τους στις μαθησιακές διαδικασίες.
  • Αυξάνουν την αυτοεκτίμησή τους .
  • Επιταχύνουν την πρόοδό τους.

Τελικά, είναι υποχρέωση όλων μας , γονιών και εκπαιδευτικών να συνειδητοποιήσουμε ότι τα παιδιά μας θα ζήσουν σε έναν κόσμο που διαφέρει ριζικά από το δικό μας κι απαιτεί νέες δεξιότητες και νέο τρόπο σκέψης. Θα χρειαστεί να αποκτήσουν περισσότερη ευελιξία, περισσότερη προσαρμοστικότητα, περισσότερη φαντασία, ικανότητα συνεργασίας και κοινωνικότητα.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν να θέσουμε αυτές τις βάσεις για τα παιδιά μας με την σωστή επιλογή ενός οργανωμένου Κέντρου Ξένων Γλωσσών που καλύπτει όλες τις ανάγκες στη εκμάθηση των ξένων γλωσσών και πληροί τις προδιαγραφές σας.